Vilket jäkla väder

Sådär ja, nu har vi ätit tårta med Mattias, Johanna och svärmor. Firade Mattias som fyller år idag.

Idag har det varit ett jäkla väder. Ett under att jag tog mig fram på vägarna. Fick order om att åka upp med Stefans arbetsbil till borgis! Bilen började jävlas med mig redan hos Svärmor. Först ställer den sig på tvären i nedförsbacken, sen kastar först åt ena hållet och sen åt de andra. Tur att jag hann bromsa, annars hade jag nog fått ringa traktorn.
Ut på 87an kom jag efter lite jävulskap, men väglaget var ju inte de bästa.. När det sen är dags att svänga av stora vägen så hör jag hur det rasar snö, jag tittar upp mot taket och NU kom all snö ner på rutan. Tur att jag fick stopp, annars hade jag väl kört i diket.. Hela vägen, alltså 3 mil, kunde jag köra 50 km/h för att bilen bara kastade sig åt alla håll. Jäkla skrotbil som inte klarar av att ta sig fram! Köp aldrig en Berlingo.. Bara nå skit! Slö och värdelös på vintervägar.

Fick lov att hoppa över ridningen idag då jag skadade handleden igår.. Eller ja hade nog kunnat rida, men Anna tvingade mig att röntga den innan jag fick rida. Suck :( de går fler tåg.

Nästa vecka kanske vi/jag ska fixa en liten leksak till mig! ;) vore ju för jäkla underbart om det gick :)

Men nu ska jag gosa ner mig med pojken min!

/ Jennifer

Såhär såg det ut mest hela vägen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: