Hänger inte riktigt med i svängarna

Jag måste få be om ursäkt för en dålig uppdatering, hoppas att ni förlåter mig! ;)
Vardagen är tillbaka och i vanlig ordning så har helgen gått på tok för fort!
Har trots allt hunnit med en hel del hemma.. Äntligen känns det som att man börjar komma i ordning med allt!
Snart är det dags att lägga golv i hallen, och efter de går vi lös på badrummet! Här ska renoveras för fulla muggar.

I lördags försökte jag mig på en sovmorgon.. Slutade med att jag klev upp 08:15. Åkte upp till Bgv och hämtade en släpvagn full med stockar och ett fäste till grävaren som S skulle sälja. På hemvägen försökte vi spana ut en fin julgran som vi ska haffa någon gång framöver. Tyvärr så hittade vi ingen som dög! Bättre lycka nästa gång.
Väl hemma så högg vi in på pannrummet.. Slängde allt skrot och dammsög, sen gick jag lös på tvättstugan där det låg tvätt i väntan på att få dra en runda i maskinen.. Efter någon timme på knä nere i källaren så fick vi oväntat besök. Jonna, Patrik, Linnéa, Ida och Jessica kom förbi och drack kaffe :) Roligt att dom tittade förbi. Är inte så ofta som vi ses! Och nu är det ju snart dags för Jonna att pluppa ur sig bebis nr. 2, och då kommer jag minsann vara först på plats för att snutta på honom/henne (Jag gissar på en pojk:)!)

Igår blev det städning utomhus. Jag körde skottkärra efter skottkärra med ved. Från vedboden och in i pannrummet. Plockade upp alla småplankor som har legat ute sen vi byggde altanen. Slet som ett djur hela dagen med den där jäkla veden! Nu hoppas jag att jag ska slippa tänka på skiten i några veckor. Idag känns det att man stått böjd hela helgen!

Men nu ni.. Nu är det dags för mig att åka till jobbet! Åter en ny vecka med nya äventyr!

/ Jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: