Samtidigt som man skrattar så...

Hej på er och god(?) förmiddag.

Morgonen började väl inte precis som jag hade tänkt mig. Mamma ringer och väcker mig 09:15, jag börjar 09:30! I världens panik flyger jag upp ur min skönhetssömn för att rabba på mig några kläder och försöka vakna till liv. Jag som sov såå skönt! Tur att vi sov här uppe i natt så jag inte hade 5 mil till jobbet. Istället blev det bara 1 km. Hade blivit liiiiite krångligt om jag hade varit hemma!

Hur som haver.. Helgen har varit rätt så lugn! Fredagen bestod inte utav någonting mer än att försöka landa efter veckans resande. Tog en rejäl sovmorgon i lördags, klev upp och gick ut i solen. Fixade på som vanligt, åkte och hämtade en "bil".. Jävligt gammal bil som såg ut som sju svåra år!

I söndags tog vi oss en rejäl sovmorgon igen. Det behövdes tydligen eftersom att ingen av oss vaknade före 11:30 varken i lördags eller i söndags. Tog och städade bilen i går när det var så fint väder. Efter våren så behövdes ju de vill jag lova!
Sen åkte vi och hämtade C & E's bil som ska få lite omhändertagning i veckan och efter de blev det matlagning. Hemmagjord pizza :)
Efter maten tog vi packningen och åkte upp hit, idag ska vi hem igen, och i morgon åker vi dit och hit och hit och dit och ööööööverallt..
Jag minst sagt hatar att flänga fram och tillbaka! De där med att köra bil fram och tillbaka har passerat ur mitt liv.. För tre år sen var det superroligt! När jag nyss hade tagit körkort med andra ord. Men nu är det inte så roligt längre! När man har drällt runt halva Sverige i 3 års tid så är man ganska less på de.. Menmen, vad gör man inte för att vara snäll :) Kanske får något kul tillbaka ;) Jag ska iallafall hem och stoppa pengar i min spargris så jag får slö sönder den någon gång! Haha, har kanske inte berättat om den. Köpte en spargris som jag skulle stoppa semesterpengarna i, och när jag hade lagt 4 femhundralappar, massa hundralappar och en hel hop med mynt i den så ser jag att den inte går att öppna i botten. Jag måste slå sönder den! Känns ju lite surt att behöva göra de, så nu måste jag vänta tills grisen är full.. Har växlat åt mig massa mynt nu som ska få åka ner i den :)

Men nu blir det jobb!

/ Jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: