Ojsan!

Hej på er och ursäkta för en väldigt dålig uppdatering. Det har ju som sagt varit påsk och jag har haft fulla famnen med "att-göra-saker" ..
Fredagen
spenderade vi hemma hos mina föräldrar tillsammans med mina syskon, föräldrar, syskonbarn och deras respektive. Åt god middag och pratade strunt. Följde med min bror och hans tjej ner på byn en sväng och hälsade på, men både jag, S och H gick hem tidigt. Satt uppe i stugan och pratade om allt och ingenting i flera timmar. Tillslut blev jag så trött i ögonen så jag slog igen mina två blå och sov gott hela natten.

På lördagen hämtade S grävaren så han kunde hjälpa pappa att gräva upp en sten på gården. Alla tyckte att de va jätte intressant, så det blev ju lite underhållning. Jag busade med min älskade systerson nästan hela dagen. Snacka om att kunna utnytja moster när han vet att jag kan de där med att busa med barn ;) "Motte, jag vill cykla" "Motte, jag vill ha en apa" .. Min sötprutt, och det finaste som finns! :)

Åt middag med alla innan vi åkte hem eftersom att det ändå blev senare än tänkt. Trodde att vi skulle komma hem tidigt, men så blev det inte. Fick åka till Stugun och lämna brorsans plånbok också eftersom att han tog och glömde den i min bil..
Kom hem och städade upp lite.. Slöade och blev riktigt trött.. Men då tog vi oss en sväng med bilen för att kolla in alla fyllon som skulle ut på galenskaper.. Själv kände man sig inte så sugen.

Söndag - Pysslade på ute på gården en stund innan jag skulle byta om för att åka på middag med brudarna. Blev grillat! Jättegott och jättetrevligt :) Efteråt gick vi på time och köpte en varsin glass innan vi skiljdes åt. Åkte hem och pysslade lite.. Åkte och lämnade lite saker till M som han behövde och efter de dök vi ner i sängen.

Gårddagen började med att vi hamnade i Östersund. Behövde oss en ny kratta och lite annat smått så då bestämde vi oss för att åka in en snabbis. Stannade på en kaffe hos brorsan & Helena innan vi fortsatte hemåt för att göra middag. Efter de gav vi oss ut på en runda på alla möjliga vägar... Inte speciellt nödvändigt, men spännande :)

I morse var jag död som en sill.. Orkade knappt ta mig ur sängen! När vi kom fram så stannade jag kvar i bilen. La mig ner på sätet och tvärslocknade i en hel timme. Jag undrar vad som andra utanför tänkte när dom såg mig ligga där inne. haha! Men skönt var de :)

Ikväll blir det till att säga hejdå till min Diddi som åker hem till Malmö i morgon :( Har inte hunnit träffa hennes speciellt mycket under dom här dagarna. De har varit så mycket. Men ikväll kommer hon hem till oss och fikar och då ska jag krama om henne riktigt! Hoppas att jag slipper gråta bara :P Det var inge roligt sist när hon skulle åka. Usch va tårarna sprutade på mig! Hatar att säga hejdå..

Ooops.. Nu blev det ett långt inlägg! Ni kanske har hunnit tröttna på allt jag skrivit innan ni hunnit nå hit ner :) Men ni som läst hela vägen vill jag önska en trevlig kväll!

/ Jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: