Det är lördag och jag jobbar.

Godmorgon gott folk!

Antar att de flesta nyss har klivit upp. Själv sitter man på jobbet och väntar på att få öppna. Känns som att man lika gärna kan öppna nu då jag är klar med allting.
Uppe med tuppen i morse. 05:30 ringde klockan! Ooh, kändes jobbigt att kliva upp. Men man var ju så illa tvungen.
Var ut med hundarna en stund innan jag åkte på jobbet. Lite läskigt vare ju ;) Vara ute i skogen i kolsvarta mörkret. Jag menar, det finns ju björnar!

En sen då. Jobbade hela dagen och kvällen igår. Först här och sen på prästgården! Hoppas inte att nattgästerna blev allt för missnöjda med min guidning! Jag är sämst jag veeeet.. Och pricken över i:et så var jag stressad!
Hade lovat dem att komma upp ungefär 17:30, men bara för att man är lite stressad och har lite bråttom ibland så kommer det kunder precis när man ska stänga, det ska städas och kassan ska räknas. Så jag var ju inte där förrän efter 18:00. Men så snälla och söta som de var så förstod dom sig på mig. Varför allt gick som det gick!
Jätte trevliga gäster! Såna ska det finnas flera utav :)

Jobbar 8-14 idag, sen är jag ledig några timmar, eller ja typ....3. Sen ska jag dit och guida ett nytt gäng med gäster!
Helgen blir alltså mer än lugn för mig. Förutom jobbet då! Blir ingen krog, inget umgänge eller någonting. Hade velat åka och hälsa på Malin & Eliaz idag men synd som det är så har jag inte tid :( Vi får helt enkelt ta det någon dag när jag inte har någonting planerat. Jag är så duktig på att lova saker men sen så skiter sig allting pågrund av jobbet!! Snacka om låst där man sitter..

Nej ni..Undra om jag ska gå iväg och slå mig själv på kinderna, hälla i mig en kopp kaffe till och sen öppna upp portarna!
Ni får ha en bra helg så hörs vi:)

/ Jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: