Jag behöver ingen hjälp

Jag behöver ingen hjälp att kliva ett steg längre in i livet, de livet jag ska börja leva på riktigt!
Nu är det snart slut på "barnlivet" , de är nu jag ska ut på riktigt, på ett äventyr jag aldrig varit med om förut, ett äventyr som jag inte vet hur det slutar!

Jag klarar inte av att må dåligt över någonting längre, jag ska gå vidare utan dig, utan er! Jag ska MÅ BRA.
Jag söker mig till nya mål, jag orkar inte sitta på en bänk och vänta på er längre. Ni vänner som aldrig insett att ni valt kärleken i allra första hand och sen tagit vännerna långt bak i andra hand!
Jag orkar inte tänka tillbaka på "tiden som var förut". För tre dagar sen var det "tiden förut", för 3 år sedan var det "tiden förut".
Det finns ingenting jag kan kalla för minnen längre. Vägen ni går på de är vägen ni alltid kommer vandra på.
Jag letar mig till nya äventyr varje dag!
Jag har mina trogna och det är dom jag alltid hör säga mitt namn!

Det finns ingenting ont jag vill få ut av detta, gråter det gör jag. Precis som du förmodligen gör nu!
Men tänk nu efter en gång innan du fäller en tår till....vem tror du gråtit flest tårar? vem tror du det är som kännt sig mest otrygg de senaste året? Mmm, precis.
Men jag vill inte kämpa, inte en gång till. Du har lovat för många gånger men ingenting har bättrats. Jag kommer aldrig mer kunna tro på "jag lovar".

Det var vi från dag ett, men inte från dag ett till graven!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: