Va är de för människor?!

http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=560511&avdelning_1=101&avdelning_2=142

http://op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=968027

vilka skrämmade människor, vilka sjuka människor!
Såhär börjar min morgon, jag kliver ut genom dörren, upptäcker att den vanligt jätte trafikerade Rådhusgatan var helt tom av bilar, Inte en människa och inte en bil. Jag blev lite förvånad över de, trodde att de stängt av vägen igen för vägarbete men så var inte fallet idag. Det kommer en farbror fram till mig och berättar att bussarna flyttat ner till Bangårdsgatan (en gata nedanför).. jag går raskt ner för att hinna med 07:45 bussen, 6:an 9:an och buss nr 16 kommer, men vart är min buss nr 2? den kom aldrig. En polis börjar gå bort från Cramo, bort mot busshållplatsen där jag sitter och väntar smått irriterad på min buss. Han kliver fram till mig och berättar att även Bangårdsgatan nu blivit avstängd.
Jag blev lite förvånad när jag kom ner dit och såg poliser precis överallt, avspärrnings band runt stolpar.
Han ber mig gå upp till Brunflovägen (Två gator längre upp) .. happ, jag  börjar traska upp för dom långa dryga backarna, får då ett sms av P, svar på min fråga om han visste va de va som hade hänt.

Lidl var bombhotat! Vilket skämt, nu har de spärrat av alla gator i närheten, även smågatorna. Funderar faktiskt på om jag kommer få komma hem, jag bor ju trots allt vid lidl.
Kanske får sitta nere på stan tills i eftermiddag och vänta på att få komma in i min egen lägenhet bara för att någon/några satt en kartong med ordet bomb på. Dummrar!!
Vilken underbar start på min morgon, får väl se hur den slutar! Kanske sprängs den i bitar. Får se vad stockholmarnas och Umeå bornas skydds gubbar kan göra åt saken.

/ Jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: