dagens samhälle är sjukt

Sofia 19 år tänker såhär om sitt liv:

Jag tänker tillbaka på allting som va, jag tänker tillbaka på allting ni sa.
Hur orkade jag ta mig igenom allting, det är först nu när jag tänker tillbaka på allting som jag känner såren i hjärtat och min kropp blir svag.
Jag var inte den ni ville att jag skulle vara, jag kunde inte vara den ni ville att jag skulle bli.
Det är nu jag tänker efter, när jag försökt att bli den ni vill att jag ska vara som jag känner såren komma
Jag har trott så mycket i alla år, jag har trott att jag kunde få det jag ville ha, bli kär i första killen jag träffade och sist men mest värdefullt så trodde jag att jag kunde fungera som vän för den jag var men det gjorde jag tydligen inte.



Var den du vill va och inte någon annan, lyssna på ditt hjärta och inte till det någon annan vill, var den du själv känner att du vill vara.
Att alla ska vara så fixerad i allting har jag aldrig förstått och  jag kommer aldrig förstå heller. Visst jag är en av de personer som kan skratta åt någon människa som kommer med gröna byxor, oranga byxor och rosa hår. Det är ju inte precis någonting jag själv skulle ta på mig, visst kan dom som bär detta skratta lika mycket åt mig för att jag bär en tröja som dom tycker är ful.

Att dömma en person efter kläderna, deras musiksmak etc. hur kan man egentligen göra det? är det musiken, kläderna och utseendet som gör personen till den bästa vännen man kan få?
Snälla människor, tänk efter på de som kanske har världens bästa insida men kanske inte den perfekta utsidan.
Jag fattar faktiskt inte vad vi i dagens samhälle tänker med,  och inte är de hjärtat som styr iallafall.
Jag trodde det här bara pågick när man var liten, när alla var dumma mot alla, men jag ser att även nu när man är arton år att människor i både min ålder och i 35-40 års åldern att man håller på precis likadant mot varandra.
Man stöter ut de med ful kropp, fula kläder, fult hår fula ögonbryn, den som bär glasögon som inte är i den senaste trenden.
Jag blir verkligen förbannad på alla idioter som ska ha det så jävla perfekt. Tänk efter EN ENDA gång till, är ni verkligen så himla perfekt själv? jag har alltid hört att ingen är perfekt..

SLUTA KOLLA SNETT OCH SE NER PÅ ANDRA

/ jennifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: