Vansinnig..

Helgen, vad händer? jag vill ju festa jag men de finns ju som vanligt inte pengar till de, speciellt inte nu till jul. Känner sån ångest över att jag inte har råd att köpa en enda julklapp i år :/ vad ska jag ta mig till?!
Alla pengar rök när jag var i Sundsvall, till de där äckligt dyra tåget..

ja ska kanske spara min 500:a lapp som ja egentligen ska åka buss på? då kan ja ju ha möjlighet att köpa några julklappar, sen ska jag ju köpa en present till min käraste mamma som fyller år på fredag. Hum, undra vad hon önskar sig då..

Brorsan fyller ju också år snart, ååh varför ska alla fylla år såhär precis innan jul för? aja, present till brorder och moder sen blir de julklapp till systrar och fader, får se om ja ens får råd att köpa någonting till mina vänner i år, bli inte besviken om jag inte gör de, pengarna räcker inte åt när man är student,  lever på 1050 kronor i månaden, har eget boende och ska försörja sig själv med mat, kläder och allt.  Fan va surt, jag vill hitta mig ett extra jobb så jag slipper snåla in på allting, yes jag är inte ekonomisk på en fläck, jag kan verkligen inte hålla i pengar när man vet att man ska göra så mycket varje månad. Jag ska samla pengar till utlandsresan i juli, jag ska shoppa, köpa julklappar, mat och allting. Blä för pengar och levnad. Tänk om allting var gratis i stället.

Sitter och läser lite olika bloggar om deras jul m.m. Finns det ingen som kan komma med lite förslag på julklappar? jag har så otroligt dålig fantasi, ja hittar aldrig någonting som är fint men samtidigt inte stans dyraste julklapp.

Till honom, nu har vi ju hittat lite förslag till brorsan iallafall. Känner på mig att ja får en luftmadrass i år eftersom jag fick en luftfotölj förra året.

Julklapp till mamma :)

De börjar rulla framåt med fantasi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: